Mint azt már több nyugati lap is megírta, az időszakos műszaki ellenőrzések során több légitársaság A380-asain is találtak mikrorepedéseket a szárny belsejében, ott, ahol a borítást szegecsekkel erősítik az L alakú tartókhoz. Az első ilyen hibákat annál a Qantas-gépnél fedezték fel, amely 2010 novemberében elveszítette egyik hajtóművét, majd sikeres késznyerleszállást hajtott végre Singapore-ban.
Tom Enders, az Airbus elnök-vezérigazgatója január 5-én úgy nyilatkozott, hogy ezek a mikrorepedések kellemetlenül érintik a gyártót, de már megtalálták a hiba forrását (a túl erős nyomást a szegecsek rögzítése során), és a hibás részeket az érintett A380-asokon fokozatosan kijavítják. Mint azt az Airbus és az európai repülésbiztonsági hatóság, az EASA együttes közleményében megállapítják, a mikrorepedések egyelőre nem befolyásolják az A380-as repülési tulajdonságait, s nem jelentenek minimális veszélyt sem a gépen utazókra.
Mindazonáltal az A380-asok sűrűbb technikai ellenőrzése szükséges, s ezt a folyamatot a gyártó és az érintett légitársaságok technikai szakszolgálatai együtt el is végzik. Érdekes, hogy ezek a szabad szemmel nem is látható repedések a Qantas és a Singapore Airlines egyes gépein megjelentek, azonban sem a Lufthansa, sem pedig az Air France által használt A380- asokon nem találhatók ilyenek. Az Emirates műszaki szolgálata sem talált efféle elváltozást az általuk üzemben tartott A380-asok szárnyában.
Fotó: Airbus