2024 április 27

RSS Facebook

2020. március 29. vasárnap, 12:14

Levegőben a Dornier új Seastar repülő csónakja Kiemelt

Értékelés:
(0 értékelés)

Március 28-án levegőbe emelkedett Oberpfaffenhofenben (EDMO) a német Dornier repülőgépgyár új generációs Dornier Seastar repülő csónakjának az első, SN1003-as számú tesztpéldánya. A szűzfelszállást a Dornier Seawing berepülőpilóta csapata hajtotta végre és 31 percig tartott.

A Seastar SN1003-as számú gépe március 19-én kapta meg az EASA-tól és német szövetségi légügyi hatóságtól (LBA) a berepülési engedélyt. Az új generációs Seastar jelentős mértékben eltér az eredeti változattól, amelyet még 1980-ban tervezett az ifjabb Claudius Dornier. A Seastar új gerencáiós változatát korunk legmodernebb digitális avionikájávan szerelték fel a pilótafülkében, a légcsavarjai nagy hatásfokú új generációs kompozitanyagból készültek, amelyeken kívül számos rendszert megújítottak, többek között a légkondíciónálót és a vízi kormányzásét. Emellett a törzs is korrózió álló kompozitból készült, ami jelentős mértékben lecsökkenti a gép üzemben tartási költségét, főleg tengeri vagy más vízi üzemeltetési környezetben.

A Seastar új generációs változatának a megtervezésekor az volt a cél, hogy a gépet rövid-, és középtávú repülésekre lehessen használni alacsonyabb üzemben tartási költségek mellett. Emellett megnövelték a Seastar hasznos kapacitását. Az új generációs Seastar maximális felszállósúlya 5100 kg, maximális utazósebessége 180 KTAS (333 km/óra) a hatótávolsága pedig 900 tengeri mérföld (1667 km).

A gépet személy- és teherszállításra, VIP feladatok ellátására és speciális repülések végrehajtására lehet majd használni. 

Cornelius Wolfram, a berepülést végző tesztpilóta így nyilatkozott az első felszállásról:

Az első felszállás teljes siker volt a géppel, és igazolta az előzetes elvárásokat például a gép kiváló vezethetőségével kapcsolatban. A Seastar minden rendszere megfelelően működött a felszállás során. A digitális avionika a pilótafülkében pedig kiváló alapot nyújt a fejlesztések tovább folytatásához.

Fotó: Dornier