2024 április 28

RSS Facebook

2019. február 15. péntek, 10:13

Már az EASA teszteli az új orosz MSZ–21-est Kiemelt

Értékelés:
(0 értékelés)

Február 13-án végrehajtották az EASA, Európai Repülésbiztonsági Szervezet berepülő pilótái és repülési szakemberei az első repülésüket az új orosz utasszállító repülőgéppel, az MSZ–21-essel. Az EASA munkatársai azt vizsgálják a tesztrepülések során, hogy megfelel-e az új tervezésű MSZ–21-300-as az európai repülésbiztonsági szervezet előírásainak, hogy megkaphassa a típus az uniós típusalkalmassági bizonyítványát is. 

Az Irkut repülőgép gyárban készülő egyfolyosós típusnak minden olyan kritériumnak meg kell felelnie, amelyet az EASA előírt a típusalkalmassági jogosítás megszerzéséhez. Ennek érdekében a berepülési program során a levegőben vizsgálják az EASA szakemberei a gép repülési tulajdonságait a különböző repülési üzemmódokban, nagy állásszögű repülési körülmények közepette, illetve vizsgálják a gép átesési tulajdonságait is. Az egyes felszállások 2,5-4 óra dőtartamúak és 10 000 és 32 000 láb közötti magasságban zajlanak.

Az EASA által végrehajtott tesztrepülések során a szervezet által delegált berepülő pilóta vezeti a repülőgépet, aki mellett a Jakovlev tervezőiroda berepülő pilótája felügyeli a repülés teljes fázisát. Rajtuk kívül még európai és orosz repülő mérnökök is tartózkodnak a gép fedélzetén a felszállások során, akik a műszaki és repülési paramétereket vizsgálják. Az EASA által kijelölt berepülő pilóták és mérnökök tavaly ősszel végezték el azt az elméleti tanfolyamot és gyakorlati képzést, amely felkészítette őket az MSZ–21-esen való repülésre. 

Az eddig elkészült két MSZ–21-es prototípus összesen 122 felszállást hajtott végre a berepülési program keretében. Az Irkut repülőgép gyárat is magában foglaló United Aircraft 2020 második félévében szeretné teljesen befejezni a berepülési és típusjogosítási programot, amelyet követően még az év vége előtt átvehetné az Aeroflot orosz légitársaság az első kereskedelmi forgalomba álló példányt. Ennek részeként hamarosan felszállhat a típus harmadik prototípusa is, amelyet 2019 második negyedévében követ a negyedik elkészült példány. Egy újabb gépet pedig a földi törési tesztekre használnak majd.

Fotó: United Aircraft