2024 április 20

RSS Facebook

2017. április 25. kedd, 15:05

Új videó a készülő SB–1 Defiant katonai helikopterről Kiemelt

Értékelés:
(0 értékelés)

A napokban új számítógépes animációs filmet mutatott be a Sikorsky Aircraft és a Boeing, amely valós körülmények között mutatja be, hogy miként tudják majd a jövőben a katonák használni az általuk kifejlesztett SB–1 Defiant új generációs harci helikoptert. A koaxiális rotorral és tolólégcsavarral ellátott új modellel a Sikorsky-Boeing páros az amerikai hadsereg FVL (Future Vertical Lift) programjára pályázik. Vagyis úgy gondolják, hogy az általuk megálmodott új meghajtású helikopter lesz a legmegfelelőbb a jövőben a hadsereg igényeinek.

Az SB–1 Defiant a koncepció szerint egyaránt  alkalmas lesz az AH–64-es Apache harci helikopter és az UH–60M szállítóhelikopter leváltására a jövőben. Az új típus repülési sebessége lényegesen gyorsabb, mint a jelenlegi modelleké, a hatótávolsága is nagyobb, jobb a manőverező képessége és az új meghajtási módnak köszönhetően csendesebb is.




Az FVL programnak összességében két része van. Az egyik a közepes kategóriájú helikopterek modernizálására vonatkozik, míg a másik a nehézhelikopterekére. Míg az UH–60-as Black Hawk helikoptert a hadsereg, a légierő, a haditengerészet és a parti őrség is használja, addig az Apache harci helikoptert és a CH–47-es Chinook nehéz szállítóhelikoptert csak az Army. Ez utóbbi típus helyett szeretne egy új nehézhelikoptert a hadsereg. Főleg azért, mert szinte valamennyi jelenleg repülő modell a 60-as, 70-es évek fejlesztéseit képviselik a fegyveres erők kötelékében.

A most bemutattott új animáció szerint a Defiant képes akár 250 csomós (450 km/h) csúcssebességgel repülni, ami közel 70 csomóval nagyobb, mint a jelenlegi katonai helikopterek végsebessége. Emellett jóval nagyobb lesz a hatótávolsága is, illetve probléma nélkül alkalmazható majd szélsőséges időjárási körülmények, azaz extrém meleg és nagy magasságú terepen is. De a nagyobb manőverező képesség is komoly előnyt jelenthet például tagolt terepviszonyok közepette.

A Defiant fedélzetén is, akárcsak a Black Hawkén 11 teljesen felszerelt katona repülhet majd a személyzeten kívül, de akány nyolc hordágyat is be lehet tenni sebesült szállítási feladatok esetén. A számítógépes animációban olyan konfiguráció is látható, amelyen géppuska van a helikopter orrán, illetve oldalt olyan pilonok, amelyekről irányítható és nem irányítható levegő-föld rakéták indíthatóak a szárazföldi csapatok támogatásaként.

Fontos előnyként tartják számon a tervezők azt is, hogy a Defiant jóval csendesebb lesz, mint elődei, így könnyebben végre lehet majd vele hajtani meglepetés szerű támadásokat ellenséges célpontok ellen.

A viedó az alábbi linken tekinthető meg:

https://www.youtube.com/SB1

A hadsereg 2018-2019-ben kívánja majd eldönteni, hogy melyik modellel váltja fel a fent felsorolt helikopter típusokat. Mindenesetre a Sikorsky-Boeing SB–1 Defiant mellett a Bell is készül egy modellel, a tiltrotoros V–280-as Valorral. Az pedig, hogy melyik is lesz a befutó majd csak a 2018-tól tervezett tesztrepülések kiértékelését követően dől el.

A Bell által elképzelt V–280 Valor tiltrotoros légijármű

Fotó: Sikorsky, Bell