2024 április 25

RSS Facebook

2015. május 27. szerda, 14:30

Túl a 100 ezer repült órán a Szuhoj SSJ100-as típus Kiemelt

Értékelés:
(3 értékelés)

Májusban elérte a forgalomban lévő orosz gyártmányú, Szuhoj SuperJet 100-as regionális utasszállító repülőgépek kereskedelmi forgalomban megtett összes repült óraszáma a 100 ezret. Erről a gyár számolt be a napokban. A Szuhoj repülőgépgyár első saját feljesztésű sugárhajtású regionális utasszállító repülőgépe 2011 áprilisa óta repül a légitársaságoknál.

Az SSJ100-asok által repült célállomások száma immár meghaladta a 130-at világszerte. A gépek emellett a legszélsőségesebb időjárási körülmények közepette is megbízhatóan üzemelnek a -54 Celsius fokos hidegtől kezdve a +45 Celsius fokos melegig Közép- és Dél-Oroszországban éppen úgy, mint északon, vagy Indonéziában, Laoszban és Mexikóban.

A SuperJet 100-as típusból 51 példány repül a különféle orosz légitársaságoknál, azaz az Aeroflotnál, a Gazpromavia-nál, a Yakutia-nál, a Center-South-nál és a Red Wings-nél. Továbbá a mexikói Interjetnél és az orosz állami flottában. A Sukhoi Civil Aircraft Company, azaz a nagy múltú Szuhoj repülőgépgyár polgári leányvállalata emellett éppen a napokban, május 25-én ünnepelte 2000-es megalapítását.



A SuperJet 100-as számos tekintetben is elsőnek számít az orosz repülőipar történetében. Többek között azért, mert ez volt az első olyan repülőgéptípus, amelyet teljesen digitális techológiára alapozva terveztek meg. Illetve első ízben tervezett egy orosz repülőgép tervező iroda és gyár egy új típust nyugati partnerekkel együttműködve. Emellett pedig számos olyan technológiai újítást is bevezettek az SSJ100-asok gyártása kapcsán, amelyet korábban még nem alkalmaztak az orosz repülőiparban. Rekord idejűnek számított a gép típusalkalmassági jogosításához szükséges tesztprogram hossza is. Az első 2008-as szűzfelszállást követően mindössze 3 évvel már meg is kapta a SuperJet 100-as a típusalkalmassági bizonyítványát az orosz légügyi hatóságtól. Valamint az SSJ100-as az első olyan orosz utasszállító repülőgép típus, amely szintén megszerezte az EASA CS–25-ös típusjogosítását, amely a nagy utasszállító repülőgép kategóriára vonatkozik.


Fotó: Sukhoi Aircraft Co.